Monday, August 31, 2009

jangan pandang belakang..

jangan pendang belakang... meninggalkan impak yang agak besar pada masyarakat malaysia dengan genre cerita hantu setempat. memang layak untuk dapat kutipan box office yang tertinggi untuk keseluruhan filem melayu setakat ni. bila sebut je jangan pandang belakang, hampir semua faham benda yang sama.

coretan saya ni membincangkan phrasa yang sama tapi situasi yang berbeza. dalam kehidupan memang kita kena pandang belakang kalau tak haru biru (teringat kat sahabat saya, en amri pantang undur). Baru- baru ni saya sempat borak-borak ngan timbalan dekan hal ehwal pelajar, en. hasnol. katanya dia jumpa kulit ular di belakang almari kat bilik dia. terus saya telan air liur. bilik dia selang dua bilik je dengan bilik saya. lamanya ular tu duduk belakang almari hingga boleh salin kulit. so saya dah pesan kat kawan yang sama floor, tolong tengok belakang ye. again, malang tu berbau tapi mungkin masa tu deria bau kita yang rosak. untuk cik hasnol, jangan buat tali pinggang pulak kulit ular tu. selamat berbuka semua.

No comments: