Thursday, September 10, 2009

berkat..

ahad lepas, saya menerima jemputan untuk ke majlis berbuka puasa, pelajar sulong PLK-POLIS di restoren ali rangers, cheras. berbelah bahagi jugak nak pergi sebab agak jauh dan jalan confirm akan jem. nak ikut highway persekutuan jangan cakap la. ikut kesas mesti sangkut lepas bukit jalil. dalam dok fikir tu, ali offer suruh pegi pegi dengan dia (ni bukan ali pemilik restoren tu ye). orang ngantuk disorongkan bantal, tanpa fikir panjang terus saya setuju. rezeki lagi baik bila hari kejadian, en. rahim sah booked kereta INED, so car pool untuk ke sana.

alhamdulillah, perjalan memang lancar.

Hilang nak mengelakkan jem, group kami (en. rahim, ali, hisyam dan keluarga) sampai awal, macam kami pulak yang handle majlis berbuka ni. tapi tak pe, sampai awal lebih baik dari sampai lewat atau tak sampai langsung kan.

restores ali ni simple je. tepi jalan, macam warong tapi dah upgrade. menurut sumber, restoren tu dah ada kat situ lebih dari 20 tahun. pemilik dia india muslim, ali ganges namanya (dato kalau tak silap).

yang nak diceritakan kat sini bukan tentang restoren yang simple tu tapi murninya niat tuan punya restoren. restoren dia memang tak dibuka di bulan ramadhan ni tapi hanya dibuka untuk siapa yang tak mampu, sesiapa saje sebenarnya untuk berbuka sebab dia nak bersedekah. kira cashier dia tutup la untuk sebulan. bukan itu saja, pemilik restoren ni beli pulak satu rumah di hadapan kedainya dang dijadikan masjid dan tempat untuk tabliq dan musafir untuk menginap. pemilik restoren jugak buat asrama untuk anak-anak yatim dan saudara baru di kawasan yang berhampiran.

ikhlas sungguh pemilik restoren ni dalam membantu umat seagama. semoga dengan niat yang ikhlas, seluruh keluarga dan umat islam setempat mendapat berkat dari apa yang di usahakan.

kepada batch sulung PLK-POLIS, terima kasih daun keladi atas undangan.

selamat berpuasa dan selamat menanti ambang shawal.

3 comments:

aboy said...

Seronoknya kalau dapat berbuat amal macam tu

PPT said...

Yup,
Tapi korum hari tu macam tak cukup la Boy...
Kalau full strength mesti lagi kecoh la...

_F.@.R.@.H.@.L.!.N.@_ said...

x kecoh mst sbb farah xdak kn...??hehehehe....cowy r..xdpt join..xpa..t kita wt kecoh kt TEAM TACT nyer mjlis berbuka k..jgn x mai plak noh..hehhe..